Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 21:11 - Етюд
Автор: emotion3 Категория: Забавление   
Прочетен: 4282 Коментари: 9 Гласове:
5

Последна промяна: 06.02.2016 20:58


Зелената аура проникваше навсякъде, дориimage и в настроението ни. Усещахме странна симбиоза на съзнанията ни. Отдавна не бях чувствал това. От горния балкон се спускаха зелени растения. Или се качваха- да,по-точно пълзяха  нагоре, защото са пълзящи....

-.....и спорят, ли спорят за глупости. Като например-кой да вземе салфетки-а кой минерална вода. И ако е вода-каква марка именно. Сякаш не ги пълнят от един водопровод. И въобще на такива теми си разговарят, добре че са в другият отдел, на другият етаж. А понякога...

........ тези "лози" наистина се спускат сякаш отгоре-надолу а не наобратно-както пише в дебелите книги. Изведнъж вратата на верандата се отвори, и отвътре излезе  застаряващ доктор с лаптоп в ръка. Изнесе се  леко и безшумно от къщата си,за да не безпокои “гостите” на кафенето в двора му. Като крадец в собственния си дом. Ами така е – който иска да печели от всичко,ще се съобразява с всичко. И в резултат на което ставаш сянката на своите желания. Тоест гонещият, а не водещият. Не онзи-създаващият  емоции, каращи да засвети радостта, в хората. Прераждайки се в усмивка- издаваща желание да бъде задържано греещото ги огънче, за по-дълго. За себе си и за околните.

Колко е хубаво и спокойно, в това вътрешно дворче, в центъра на София. Губиш представа че наоколо сноват автомобили и гастербайтери-тези гости от провинцията, с пълни колички, с банани в кашони и др.плодове.

Само отдалеч се донася ясният звън на  “ядосаните” трамваи.....

-......всъщност се изявих като лошата кака за целият колектив-те са по-малки от мен.

-Не си кака, ти си още много малка, многообещаваща архитектка. При това прекрасна, архитектка.

-О-о стига ме ласка-засмяно ми каза ТЯ, след което си пусна боичката, по страните, а на лицето засияха онези ямички, които така  допълваха смеха и.

Направих няколко бързи снимки на обраслата с бръшлян фасада, на окачените на терасата бутилки със срязани дъна и светещи крушки, вътре в тях.

-Да интересно осветление са си направили, хората-явно имат свой вкус за нещата-усмихна се пак ТЯ.

Наистина, имах чувството че се къпя в зелена атмосфера. Дали бе от цвета на чадърите или се намирах в душевен покой.

Рядко срещаме хора които ни носят онова омиротворение, когато се чувстваш като река в края на дългият си път. Разлят и спокоен, небързащо вливащ се в нещо по-голямо.

-ХА...стори ми се че влизат мечки, а те били просто две, едри, улични кученца.....

- А правеха ли мили очички-намигнах и аз.

-Всъщност не им видях очите-бързо се изнесоха пак, на улицата.

Аз продължавах да снимам-металният прилеп над вратата на другата къща, цъфналите цветя, в саксиите, почистващата, масите сервитьорка, с нейната къса пола и сладките бикини на сърчица, пепелника на масата ни, нея-със ямичките и сините и очи...

-Много ме снимаш-каза тя, поглъщайки ме със синевата си.

-Не съм влюбен. Просто-искам да запечатам подробностите на този момент-само цвете липсва, за да завърши перфектността му.Много хубаво-не е на хубаво-и казах с усмивка.

-Аха-а-а тъй ще кажеш ти-и-и-засмя се.

...Телефонът и зазвъня, тя вдигна и заговори настойнически на някого. Явно на приятелят си. Ех тези еманципирани жени. Хубаво е че ги има. Хубаво е когато знаят какво да правят и ни откъсват, отвреме на време от стратегиите на компютрите, ни или от мачовете-пред телевизора, за да покажат истинския вкус на живота...

-....Добре, но предният път като ходихме в шест часа-беше затворено. Добре-опитай. Хайде, чао-лицето и бе станало уверено а веждите сериозни.

-Много настойнически, приятелко-заснех я докато бе още в това състояние.

-Наистина ли-усмихна се-и ТОЙ, така ми казва. Че се налагам.

-Не, не се налагаш-просто си като океанът-ако искаш се съобразявай с него. Но той с теб-няма.

След което отпих кафе и отместих чашката по-надалеч от себе си, защото бях приключил с него.

-Гледал ли си План-21 ?-попита ме тя.

-Не. А за какво иде реч ?

-Документален, е. За това как световните правителства са се договорили-да направят войни и да изтребят до 70 процента от населението на земята. Предвид намаляващите ресурси на планетата.

-Досещам се кои нации са в списъка-отговорих и, докато отново снимах, този път възрастна жена, простираща прането си на балкона– гледащ към заведението.

......Дали щяха да го направят, нищо чудно-щом става въпрос за печалба и така нататък.

Подсвирнах с уста, бабата-с прането се обърна, аз и направих няколко бързи снимки. След това чак забелязах че пиещите кафе, кола, тоник и разните му фанти, ме гледаха от масите.

Усмихнах им се, но не защото бях сконфузен, а от учтивост.

-Винаги ли правиш така?-смееше се тя.

-Коя друга бабка може да се похвали че и подсвиркват?-отговорих и с усмивка.

-Мисля че скоро ще трябва да приключваме. Опасявам се че ме чакат в офиса.

-За съжаление, съм съгласен с вас, милейди-отговорих и.

-Добре трябва да открием сервитьора-защото той няма навика да излиза .

Открихме го долу-в приземието на къщата. Където бе всъщност барът на “нашето” заведение. Платихме му, след което тръгнахме по “Графа” към спирката ми, а тя към офисът, си.

-Ето това е твоята спирка- каза тя. Трябва да вървя. Чака ме работа.

-Добре, тръгвай тогава........

Гледах Я в гръб мислейки си че има и късметлии гледащи как подобни на нея жени заспиват в скута им. Дали го осъзнава нейният рицар....Дано....

Мислите ми бяха прекъснати от гръмка песен на славей-електронно устройство, разположено някъде по горните етажи, на бившият, мисля, билдинг, на “Булгартабак”. Хитро-сваля стреса........ Донякъде.







Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - njoy
16.07.2009 02:09
Interesno e. Mnogo to4no si predstavih atmosferata dosta realno e presazdadena obstanovkata i to po edin haoti4en na4in ,,,, stranno no interesno. I kakto ve4e se spomena - red v hausa ili obratnoto :)
Mnogo dobre.
цитирай
2. emotion3 - :)
16.07.2009 08:51
благодаря ти за точната рецензия...опитах и друго да пиша, но явно много хаос има в мен и това е средата ми :) лек ден и всичко- най, най
цитирай
3. анонимен - хиля се още
17.07.2009 14:27
Чете се бързо. Има хумор, философия, чар, и е самобитно. Има образност на филм. Бих чела още.
цитирай
4. анонимен - yovaire
19.07.2009 16:04
ponqkoga 4ovek nqma nujda da komentira. iska da si istane s useshtaneto...imash li oshte ot tezi, zelenite? :) i onezi osmivashtite. prosto ti se poluchava.
цитирай
5. emotion3 - предпочитам за зелените моменти да ...
19.07.2009 16:24
предпочитам за зелените моменти да пиша-осмиването ме товари, колкото и да не искам да е вярно...
цитирай
6. анонимен - ot Iren
19.07.2009 17:45
Хубаво е, еми. Не знам случката истинска ли е. Кажи ми. Харесва ми потока на мислите ти - лее се някак си спокойно...Не разбрах само защо е "Етюд". Кажи ми:)
цитирай
7. emotion3 - етюд-като част от преживяването
19.07.2009 18:00
всичко е истинско, само без бабата, с прането, а и не мога да свиря силно, но усещането за хармония бе в нас.
цитирай
8. kleopatrasv - Рядко усещане за синхрон в усещанията ?
21.07.2009 14:55
Зелената омая на тези дребни на вид неща е безспорен факт . Усещането за неповторимост и романтичност, разпиляна от балконските тераси е присъща само за романтиците и е техен пътеводител в начина на живот .Търсенето на хармония в усешанията е също много важно нещо, но това не на всички е познато.
Поздрави, харесаха ми ! Докосва !
цитирай
9. emotion3 - да, нужни са двама...в случая
04.08.2009 00:48
да, нужни са двама...в случая...двама приятели желаещи добро един на друг, безрезервно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: emotion3
Категория: Забавление
Прочетен: 76373
Постинги: 16
Коментари: 109
Гласове: 979
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол